Ministerstwo Turystyki, Sztuki i Kultury wraz z Tourism Malaysia odbyło pierwszą misję sprzedażową i roadshow, która odbywała się w głównych chińskich miastach.

Przedsięwzięcie odbywało się w dniach od 29 marca do 15 kwietnia 2023 roku w Pekinie, Chongqing, Guangxi, natomiast roadshow w Guangzhou, Pekinie, Szanghaju i Xiamen.

Misją kierował Dato Sri Tiong King Sing, minister turystyki, sztuki i kultury Malezji, wraz z 70 innymi organizacjami składającymi się m.in z Tourism Terengganu, Tourism Selangor, Sabah Tourism Board, Sarawak Tourism Board oraz uczestniczącymi agencjami, takimi jak Malaysia Health Tourism Council, Malaysia My Second Home.

Głównym celem tej misji było wzmocnienie działań marketingowych i podniesienie widoczności Malezji na rynku chińskim.

Oprócz trgo Tourism Malaysia prowadził seminaria, koncentrując się na rynku wypoczynku oraz rynku niszowym, a mianowicie edukacji i turystyce medycznej. Organizowane były również sesje biznesowe, aby zapewnić malezyjskim graczom z branży platformę do ponownego nawiązania kontaktu z Chinami, biorąc pod uwagę długą przerwę związaną z wybuchem pandemii.

W tym roku Tourism Malaysia poprzez swoje biura w Pekinie, Szanghaju i Guangzhou zintensyfikuje promocje wraz z biurami podróży i liniami lotniczymi. Malezja dąży do zwiększenia częstotliwości lotów, aby poprawić łączność z Chinami. Obecnie z Chin do Malezji odbywa się 81 lotów tygodniowo, obsługianych przez Malaysia Airlines, AirAsia, Cathay Pacific, China Southern Airlines, Shenzen Airlines, Xiamen Airlines i Malindo Air.