Nawet gdy technologia pojazdów autonomicznych staje się coraz lepsza, myśl o byciu w samochodzie bez kierowcy jest równie przerażająca jak kilka lat temu. Wieści o błędnych eksperymentach pogarszają sytuację. Wielkie, odważne plany inteligentnej autonawigacji nie są tam, gdzie przewidywano. Z wyjątkiem Chin.
Podobnie jak w przypadku pojazdów elektrycznych, Chiny mogą to zrobić z inteligentnymi i połączonymi samochodami — ponieważ jest to część planu Pekinu. Postęp kraju w zakresie pojazdów autonomicznych jest poparty ponownym naciskiem rządu na wprowadzenie regulacji.
Aby skomercjalizować mobilność bez kierowcy, ministerstwo transportu opublikowało w sierpniu projekt przepisów dotyczących autonomicznych samochodów, podczas gdy centrum technologii przemysłowej w Shenzhen stało się pierwszym miastem, które zezwoliło im na poruszanie się po swoich drogach.
W Pekinie firmy Pony.ai Inc. i Baidu Inc. otrzymały zezwolenia na eksploatację zrobotyzowanej osi. Teraz osiem dużych miast testuje usługi bez kierowcy, w ramach których pasażerowie mogą podróżować za darmo lub za symboliczną opłatą.
Wraz ze wzrostem rynku inteligentnych pojazdów rośnie również udział Chin. Według analityków Nomura Holdings Inc., do 2025 r. kraj przejmie około połowy wartego 1,7 biliona juanów (237 miliardów dolarów) przemysłu.