Według badań przeprowadzonych przez Oxford Economics szacuje się, że w tym roku liczba podróży wychodzących z Chin wzrośnie prawie dwukrotnie w porównaniu z 2023 r. i będzie tylko o 22% niższa od rekordowej liczby 155 mln turystów w 2019 r., gdy chińscy turyści wydali za granicą ponad 250 mld dolarów.

Oczekuje się, że pełne ożywienie nastąpi w 2025 r., a Bliski Wschód będzie pierwszym regionem na świecie, który odzyska swój chiński rynek przychodzący.

Zgodnie z tą prognozą targi Arabian Travel Market (ATM) 2024, które odbędą się w Dubai World Trade Center (DWTC) w dniach 6–9 maja, przyciągną dwukrotnie większą liczbę chińskich wystawców i specjalistów z branży turystycznej w porównaniu z targami z 2019 roku.

8 stycznia 2023 r. Chiny zniosły ograniczenia w podróżowaniu związane z Covid-19, umożliwiając chińskim turystom podróżowanie za granicę bez konieczności odbywania kwarantanny po powrocie. Według danych serwisu turystycznego Trip.com liczba rezerwacji podróży zagranicznych podczas chińskiego Nowego Roku wzrosła o 540% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku.

– W zeszłym roku niektórzy analitycy przewidywali, że do lata 2023 r. chiński rynek wyjazdów wzrośnie do około sześciu milionów miesięcznie, częściowo napędzany stłumionym popytem, zwłaszcza ze strony młodych, zamożnych Chińczyków. Jednak to odbicie nie było tak duże i obecnie analitycy są przekonani, że w tym roku liczba chińskich turystów podwoi się, a główne kierunki podróży na Bliskim Wschodzie odbudują się szybciej niż jakikolwiek inny kraj – powiedziała Danielle Curtis, dyrektor Arabian Travel Market.

Oczekuje się, że udział Chin w targach ATM 2024 wzrośnie ponad dwukrotnie w porównaniu z ATM 2019, a nowymi wystawcami będą firmy z sektora prywatnego, takie jak Heytrip International, Jiangsu Intelligence Equipment Co, Flightroutes24 Travel Company Ltd, Feeyo Technology oraz delegacje z Biura Turystyki Rządu Makau, Chińskiego Centrum Kultury w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Rady Turystyki Hongkongu.

ATM organizuje także we współpracy z Huawei dedykowaną konferencję poświęconą temu kluczowemu rynkowi, zatytułowaną „Wykorzystanie przewidywanego wzrostu turystyki w Chinach”. Sesja poświęcona będzie zmieniającym się trendom, preferencjom kulturowym oraz roli marketingu mobilnego i prognoz na chińskim rynku turystycznym.