Podczas gdy większość gospodarek wciąż walczy o wyjście z pandemii, chiński rynek mody – obejmujący zarówno segmenty luksusowe, jak i nieluksusowe – już powrócił do poziomu sprzedaży sprzed Covid.
Po prawie dwóch latach (podczas pandemii) skupienia się na odzieży domowej i sportowej, konsumenci zaczynają teraz przenosić wydatki na modę do innych kategorii. Istnieje stłumione zapotrzebowanie na nowości, ponieważ interakcje społeczne poza domem rosną.
Styl powrotu do pracy i okazjonalny będzie dominował na listach zakupów konsumentów. Popyt na odzież wizytową wzrośnie, gdy ludzie wrócą do pracy, a formalne okazje znajdą drogę powrotną do kalendarzy towarzyskich.
W Chinach media społecznościowe szybko stały się preferowanym sposobem robienia zakupów i interakcji z markami. Ich platformy społecznościowe są coraz bardziej wzbogacane o zaawansowaną technologię, a konsumenci są zsynchronizowani z zakupami społecznościowymi. W rzeczywistości handel społecznościowy już teraz stanowi ponad 13 procent całkowitej sprzedaży e-commerce w Chinach.
Superaplikacje, takie jak WeChat, oferują szereg funkcji wykraczających poza sieci społecznościowe i usługi wiadomości. Teraz obsługują wszystko, od płatności w aplikacji na platformach społecznościowych po transakcje sprzedaży w transmisjach na żywo, co skutkuje boomem handlu społecznościowego.
Podczas wizyty w Chinach możesz dołączyć do zakupwego szaleństwa i odkryć trendy zupełnie obce kulturze zachodniej.