29 października Komisja Europejska wydała ostateczne orzeczenie w dochodzeniu antysubsydyjnym dotyczącym pojazdów elektrycznych z Chin, nakładając na okres pięciu lat cło wyrównawcze na pojazdy elektryczne importowane z Chin w wysokości 7,8%-35,3%.

Sun Xiao, rzecznik Chińskiego Komitetu Promocji Handlu Międzynarodowego powiedział, że Komitet zapoznał się z komunikatem wydanym przez stronę europejską.

Chińskie środowisko biznesowe, a zwłaszcza branża pojazdów elektrycznych, jest tym bardzo zaniepokojone i wyraża głębokie ubolewanie oraz zdecydowany sprzeciw wobec ostatecznych wyników orzeczeń opublikowanych przez stronę europejską.

– Podtrzymujemy konsekwentnie nasze stanowisko z przeszłości i mamy nadzieję, że Chiny i UE będą pracować w tym samym kierunku, uwzględnią wzajemne obawy, przeciwstawią się protekcjonizmowi handlowemu, wspólnie będą promować zdrowy i stabilny rozwój stosunków gospodarczych i handlowych między Chinami a UE oraz wniosą więcej stabilności i pozytywnej energii do rozwoju gospodarki światowej – powiedział Sun Xiao.